Nutukimo priežastys

nutukimo priežastysLietuvoje kasmet nutunka vis daugiau ir daigiau žmonių. Tai tampa itin opia problema, nes pagrinde nutunka mokyklinio amžiaus vaikai. Specialistai nutukimą apibūdina kaip ligą, dėl kurios organizme padidėja riebalinės sankaupos. Yra žinoma, kad antsvoris kelia milžinišką pavojų žmogaus sveikatai, todėl nutukimo gydymas tampa labai aktualia tema.

 

Nutukimas sukelia tokias ligas, kaip:

  • II tipo cukrinį diabetą;
  • Pikviko sindromą, tai yra kvėpavimo sutrikimus;
  • Širdies ir kraujagyslių ligas, kaip hipertenziją ar miokardo infarktus;
  • Tulžies pūslės akmenligę;
  • Onkologines ligas, kaip įvairių kūno vietų navikus;
  • Degeneracines sąnarių ligas;
  • Lytinės organų sutrikimus.

 

Nutukimo priežastys

Nutukimo priežasčių yra begalės, o viena jų – genetika, kuri taip pat lemia kūno masės padidėjimą. Pavyzdžiui, ištyrus identiškus dvynius, kurie augo atskirai, paaiškėjo, kad abu dvyniai buvo linkę į nutukimą ir priaugo papildomų kilogramų. Tačiau tai tik viena iš priežasčių ir antsvorio priaugimas tikrai nėra vien tik genetinė liga. Taip pat labai didelę įtaką daro ir išoriniai veiksniai, kaip mityba, fizinis aktyvumas, stresas, miego trūkumas ir kt. Pavyzdžiui, azijiečiai gyvenantys Amerikoje yra kur kas labiau nutukę, nei gyvenantys savo šalyse, nes amerikiečių mitybos įpročiai tikrai nėra patys idealiausi. Todėl, siekiant atsikratyti viršsvorio, labai svarbu suprasti, kad nutukimo gydymas yra lėtinė liga ir būtina ją gydyti palaipsniui. Vienas iš būtų yra kompleksinis gydymas.

Kompleksinis nutukimo gydymas, dietoscentras.lt specialistų teigimu, susideda iš:

 

  • Mitybos įpročių pokyčių;
  • Didesnio fizinio aktyvumo;
  • Streso mažinimo;
  • Jei reikia, tai ir medicininių procedūrų.

Itin svarbu atkreipti dėmesį į mitybos keitimą. Mitybos planai svorio metimui darbo labai didelę įtaką, nes kaip senovės graikai sakydavo: „Esame tai, ką valgome”. Tad norit numesti svorio, būtina susitvarkyti mitybą.
Specialistų teigimu, siekiant prarasti papildomą svorį, būtina skaičiuoti kalorijas, o suvartojamų kalorijų kiekis turi būti kiek mažesnis nei dienos norma. Mažo kaloringumo dietos yra kur kas veiksmingesnės nei ypač mažo kaloringumo, o ir mitybos sutrikimų pavojus yra kur kas mažesnis. Organizmas mažiau alinamas. Mitybos planai svorio metimui privalo būti derinami ir su papildomu kūno fiziniu aktyvumu. Taip bus pasiekiamas efektyviausias rezultatas.